Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2007

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα - Alexander Morozevich



Σας παραθέτουμε μεταφρασμένο απόσπασμα από συνέντευξη του Morozevich μετά τη νίκη του στο τουρνουά Biel 2006 (το οποίο και κέρδισε)


Θεωρείσαι ώς ένας από τους πλέον δημιουργικούς και απρόβλεπτους παίκτες στον σκακιστικό χώρο. Προκαλείς δημιουργικό χάος πάνω στη σκακιέρα...

Ο καθένας μπορει να καθορίσει το παιχνίδι μου με τον δικό του τρόπο. Έχω μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό μου παρά σε βιβλία ή σε προετοιμασία βασισμένη στα σκακιστικά πργράμματα. Αυτό μου επιτρέπει μερικές φορές να βρίσκω καινούριες ιδέες. Παρόλα αυτά μου λείπει η σταθερότητα , έχω συνεχόμενα καλά και κακά αποτελέσματα. Αυτή είναι η αδυναμία μου. Αυτή ειναι και η διαφορά μου με τους σπουδαίους παίκτες.

Τι εννοείς;

Οι περισσότεροι σκακιστές που ανήκουν στο Τοπ-10 έχουν πιο επαγγελματική προσέγγιση προς το σκάκι. Αφιερώνουν τον περισσότερο χρόνο τους σε αυτό. Ο Anand ο Leko ή ο Topalov δεν παίζουν απαραίτητα καλύτερα από εμένα αλλά είναι πιο σοβαροί στην δουλειά τους ,σε συστηματική βάση. Μπορώ να κερδίσω τον οποιοδήποτε σε μία παρτίδα , μπορώ να κερδίσω ένα τουρνουά αλλά συνολικά είναι καλύτεροι από εμένα. Θεωρώ τον εαυτό μου εν μέρει ερασιτέχνη.Το σκάκι παραμένει το μεγάλο μου πάθος,φυσικά, αλλά μπορώ να ασχολούμαι με άλλα πράγματα για μήνες μέχρι να επιστρέψω σε αυτό. Έχω και άλλα ενδιαφέροντα , έχω φίλους και έξω από τον σκακιστικό χώρο.Και αυτός ο τρόπος ζωής μου ταιριάζει καλύτερα.

Μήπως αυτό δεν είναι αρκετό εαν θέλεις να στοχεύσεις για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή;

Όντως δεν είναι. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να κάνω μεγάλες δηλώσεις και να ισχυρίζομαι ότι θέλω να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής. Δεν είμαι διατεθειμένος να τα θυσιάσω όλα για να πετύχω κάτι τέτοιο.Από αυτή την οπτική γωνία η τέταρτη θέση μου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του San Luis το 2005 με το 50% των πόντων με ικανοποιεί. Ξεκίνησα σοβαρή προετοιμασία για τους αγώνες μόλις τρεις εβδομάδες πριν τους αγώνες. Οι αναλυτές μου Beliavsky και Barsky(IM) με υποστήριξαν μόνο κατά τη διάρκεια του τουρνουά.

Από το παραπάνω απόσπασμα συμπεραίνουμε ότι αν και ο Morozevich δεν έχει μεγάλες πιθανότητες να κατακτήσει τον τίτλο , τα αποτελέσματά του θα παίξουν σημαντικό ρυθμιστικό ρόλο για την ανάδειξη του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Μερικές όμορφες προσφατες παρτίδες, χαρακτηριστικές του στυλ του Ρώσου.

Morozevich-Leko Morelia/Linares 2007
Morozevich-Socko 2007
Morozevich-Miton


Αναλυμένες παρτίδες Morozevich 1998-2001

Links

Morozevich Official Site
Morozevich Blog
Wikipedia
Παρτίδες

Δεν υπάρχουν σχόλια: